GVB: Reparatie & Onderhoud

Alle techniek aan boord

Van wisselstroom tot spoorwissel

Elke dag bewegen er honderden trams, metro’s, bussen en veren door Amsterdam. Als monteur bij GVB houd jij ze op de rit. We werken we met alle mogelijke technologieën en systemen. Van wisselstroom in de bus tot spoorwissels in de stad. Of je nu sleutelt aan onze gloednieuwe elektrische bussen of midden in de nacht het spoor repareert, jouw technische skills zijn hard nodig. Hier krijg je de kans om te werken met indrukwekkend materieel én materiaal, echte vakmensen en je interesses te ontdekken. Want bij GVB hebben we alle techniek aan boord!

Aan de slag als monteur? Stap in bij ...

Tram
We hebben meer dan 225 trams op de Amsterdamse rails rijden, waaronder de vertrouwde Combino’s en de gloednieuwe 15G-trams. Jij staat klaar om storingen te verhelpen en onderhoud te plegen. Of je nu sleutelt in de remise op de Havenstraat of bijspringt in de stad, met elkaar kom je er altijd uit!

Metro
Werk je aan een van de bijna 100 metro’s van GVB? Dan werk je met de meest geavanceerde technologie. Van elektronica tot hydrauliek en van mechanica tot ICT, je komt het allemaal tegen in de Lijn- en Railwerkplaats in Diemen. Of ergens midden in een metrotunnel natuurlijk.

Bus
Vanuit onze busgarages in West, Noord of Zuid zorgen onze monteurs en andere technici ervoor dat onze vloot van zo’n 220 bussen (zoals de Mercedes Citaro en de VDL Citea) als een zonnetje blijven rijden. Van diagnoses stellen tot het repareren van bussen met pech onderweg: jij draait je schroevendraaier er niet voor om.

Veerpont
De ponthaven van GVB ligt aan het IJ, in Amsterdam Noord. Gespecialiseerde teams werken hier aan motoren, elektronica en communicatiesystemen. Momenteel vervangen we onze dieselmodellen met nieuwe elektrische veerponten. Het is dus dé plek om te werken aan de technologie van morgen!

Railinfra
GVB verzorgt zelf de aanleg en het onderhoud van alle tram- en metrorails in en rond de stad. 12 maanden per jaar, 24 uur per dag. Vanuit de enige spoorfabriek in Nederland houden we ongeveer 200 kilometer spoor en 650 tramwissels in topconditie. Gelukkig beschikt GVB over een hecht team van echte vakidioten.